تسمه نقاله الواتوری ELETEX,ELEMET

 تسمه نقاله الواتوری ELETEX-ELEMET ساخت شرکت SIG ایتالیا

تسمه های نقاله الواتوری شرکتSIG  به دو نوع تقسیم می گردند :
الف) ELEMET
این تسمه دارای سیم های فولادی است و طوری طراحی شده که همزمان ازدیاد طول کم و انعطاف مناسب را داشته باشد . این ویژگی باعث شده است که این تسمه جایگزین تسمه های EP گردد. به علاوه انعطاف سیم ها باعث می شود که تسمه نیاز به پولی (PULLEY) های کوچکتری داشته باشد. سیم های عرضی به صورت دو لایه در بالا و پائین سیم طولی وجود دارد که سختی مناسب را برای پایداری باکت ها ایجاد می کند. همچنین این ویژگی باعث بالا رفتن مقاومت تسمه در برابر بریدگی و پاره شدن می شود . به علت مرغوبیت سیم های فولادی این امکان وجود دارد که در این محصول از ضریب ایمنی (SF) کمتری استفاده گردد.

توصیه می شود حداقل ضریب ایمنی ۱۰ مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود اگر ازدیاد طول کمتری مورد نیاز است ضریب ایمنی دو برابر گردد.

ELEMET در مقاومت کششی بین ۵۰KN/m تا ۲۰۰۰ KN/m تولید می شود.

نقاله الواتوری

ب) ELETEX
ELETEX در تسمه های الواتوری باکت دار استفاده می شود و ساختار چند لایه منجید آن به صورت پلی استر – نایلون است. این ساختار باعث می شود که :
–    تارهای پلی استری در شرایط کششی بارهای زیاد مقاومت کنند
–    پودهای نایلونی مقاومت در برابر پارگی و پایداری باکت ها را تامین می کنند.
همه تسمه های ELETEX به صورت Cut edges تولید می گردند چراکه منجیدها نیاز به محاقظت در برابر رطوبت را ندارند ، زیرا آب را جذب نمی کنند. پوشش بالا و پائین نیز برای حفاظت از منجیدها و جلوگیری از شل شدن پیچ ها به کار می روند.
ELETEX در مقاومت کششی بین ۴۰۰KN/m تا ۱۶۰۰KN/m تولید می گردد.
برای اطلاعات بیشتر به کاتالوگ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *